راههای تشخیص عفونت گوش میانی

۵۳۵ بازديد
عفونت گوش
اسپایول: عفونت آفدو
پیشگیری و درمان عفونت گوش نماد pdf [PDF - 2 صفحه]
 
آیا گوش کودک شما درد می کند؟ می تواند چرک کردگی گوش باشد. کودکان بیشتر از بزرگسالان به عفونت گوش مبتلا می شوند. با پزشک کودک خود در مورد بهترین روش درمانی صحبت کنید.
 
برخی از عفونت های گوش ، مانند عفونت گوش میانی ، نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارند ، اما بسیاری از آنها بدون آنتی بیوتیک بهبود می یابند.
 
عفونت گوش چیست؟
انواع مختلفی از عفونت گوش وجود دارد. عفونت گوش میانی (اوتیت میانی حاد) نوعی عفونت در گوش میانی است.
 
بیماری دیگری که بر گوش میانی تأثیر می گذارد ، اوتیت میانی همراه با افیوژن نامیده می شود. این حالت زمانی اتفاق می افتد که مایعات در گوش میانی تجمع یابد بدون اینکه آلوده شود و باعث ایجاد تب ، درد گوش یا تجمع چرک در گوش میانی نشود.
 
هنگامی که مجرای گوش خارجی آلوده باشد ، این وضعیت گوش شناگر نامیده می شود ، که متفاوت از عفونت گوش میانی است. برای اطلاعات بیشتر ، به "گوش شناگر" (Otitis Externa) مراجعه کنید.
 
علل
عفونت گوش میانی ممکن است به دلیل موارد زیر ایجاد شود:
 
باکتری ها ، مانند استرپتوکوک پنومونیه و Haemophilus آنفلوانزا (غیرقابل نمونه) قطره برای عفونت گوش - دو علت شایع باکتریایی
ویروس ها ، مانند ویروس هایی که باعث سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند
علائم
علائم رایج عفونت گوش میانی در کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:
 
گوش درد
تب
سر و صدا یا تحریک پذیری
مالیدن یا کشیدن گوش
مشکل خوابیدن
چه موقع به دنبال مراقبت های پزشکی باشید
اگر فرزند شما این موارد را دارد به پزشک مراجعه کنید:
 
تب 102.2 درجه فارنهایت (39 درجه سانتیگراد) یا بالاتر
چرک ، ترشح یا مایعی که از گوش می آید
علائم بدتر
علائم عفونت گوش میانی که بیش از 2-3 روز ادامه دارد
از دست دادن شنوایی
این لیست شامل همه چیز نیست. لطفاً برای هر علامتی که شدید یا نگران کننده باشد به پزشک مراجعه کنید.
 
در این صفحه
عفونت گوش چیست؟
علل
علائم
چه موقع به دنبال مراقبت های پزشکی باشید
رفتار
چگونه احساس بهتری داشته باشیم
داروهای بدون نسخه و کودکان
جلوگیری
گوش سالم / عفونت گوش میانی
آناتومی گوش نشان می دهد که مایع در گوش میانی چطور جمع شده و باعث فشار یا فشار روی گوش می شود.
یک گوش سالم و یک گوش آلوده ، از جمله گوش خارجی ، میانی و داخلی ، التهاب و مایع در گوش را نشان می دهد.
 
تغییر اندازه آیکون مشاهده بزرگتر
آنتی بیوتیک ها چه چیزی را درمان و درمان نمی کنند
 
آنتی بیوتیک ها نماد تصویری را درمان می کنند و نمی کنند
 
نماد رونوشت txt [TXT - 294 B]
 
icon کودک اگر کودک شما کمتر از 3 ماه دارد و تب 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر دارد ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
 
رفتار
پزشک با پرسیدن علائم و معاینه بدنی ، کودک شما را در نوعی بیماری آنتی بیوتیک برای عفونت گوش و حلق تشخیص می دهد. پزشک شما می تواند با بررسی داخل گوش کودک شما برای تشخیص لاله گوش و تشخیص وجود چرک در گوش میانی ، تشخیص عفونت گوش میانی را تشخیص دهد.
 
آنتی بیوتیک ها اغلب برای عفونت گوش میانی مورد نیاز نیستند زیرا سیستم ایمنی بدن می تواند به تنهایی از عفونت جلوگیری کند. با این حال ، گاهی اوقات آنتی بیوتیک ها ، مانند آموکسی سیلین ، برای درمان فوری موارد شدید یا مواردی که بیش از 2-3 روز طول می کشند ، مورد نیاز است.
 
در موارد خفیف عفونت گوش میانی ، پزشک ممکن است انتظار مراقب یا تجویز تاخیر آنتی بیوتیک را توصیه کند.
 
انتظار هوشیارانه: پزشک کودک شما ممکن است به شما پیشنهاد کند که تماشا کنید و منتظر بمانید تا ببینید فرزند شما به آنتی بیوتیک نیاز دارد یا خیر. این به سیستم ایمنی بدن فرصت می دهد تا با عفونت مقابله کند. اگر کودک شما بعد از 2-3 روز استراحت ، مایعات اضافی و مسکن درد احساس بهتری نداشته باشد ، پزشک ممکن است نسخه ای برای آنتی بیوتیک بنویسد.
تأخیر در تجویز: پزشک کودک شما ممکن است یک نسخه آنتی بیوتیک تجویز کند اما پیشنهاد می کند 2-3 روز صبر کنید تا ببینید کودک شما هنوز بیمار است قبل از پر کردن آن.
بالای صفحه
چگونه احساس بهتری داشته باشیم
برخی از روش ها برای احساس بهتر - خواه آنتی بیوتیک برای عفونت گوش لازم است یا نه:
 
باقی مانده.
آب اضافی یا مایعات دیگر بنوشید.
برای تسکین درد یا تب ، از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. از پزشک یا داروساز خود در مورد داروهای بدون نسخه که می توانند به شما کمک کنند احساس بهتری داشته باشید ، بپرسید. همیشه طبق دستورالعمل از داروهای بدون نسخه استفاده کنید.
بالای صفحه
داروهای بدون نسخه و کودکان
در مصرف داروهای بدون نسخه به کودکان دقت کنید. همه داروهای بدون نسخه برای کودکان در سنین خاص توصیه نمی شود.
 
مسکن ها:
کودکان زیر 6 ماه: فقط استامینوفن مصرف کنید.
کودکان 6 ماه به بالا: دادن استامینوفن یا ایبوپروفن مناسب نیست.
هرگز به کودکان آسپرین ندهید زیرا می تواند باعث سندرم Reye’s شود ، یک بیماری نادر اما بسیار جدی که به کبد و مغز آسیب می رساند.
داروهای سرفه و سرماخوردگی:
کودکان کمتر از 4 سال: از آن استفاده نکنید ، مگر اینکه پزشک به طور خاص به شما گفته باشد. استفاده از داروهای بدون سرفه و سرماخوردگی در کودکان خردسال می تواند منجر به عوارض جانبی جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی شود.
کودکان 4 ساله یا بیشتر: اگر داروهای بدون نسخه و سرفه و سرماخوردگی برای تسکین موقتی علائم به کودک شما می رسد ، با پزشک کودک خود مشورت کنید.
در مورد دوز مناسب داروهای بدون نسخه برای سن و اندازه فرزندتان حتما از پزشک یا داروساز خود س toال کنید. همچنین ، همه پزشکان و داروساز کودک خود را در جریان بگذارید

روش تشخیص آپاندیس با سی تی اسکن، اولتراساند و ایکس ری

التهاب آپاندیس

ویژگی های بالینی

  • آپاندیسیت حاد یکی از امراض شایع در دو سه دهه اخیر است.
  • علت شناسی (اتیولوژی) این بیماری مربوط به انسداد راست روده همراه با هایپرپلازی لنفوئید یا فوکولیت است.
  • به طور معمول این بیماری با درد RIF، حالت تهوع، استفراغ، تب و التهاباتی همانند افزایش WBC و CRP همراه می باشد.
  • با این حال ممکن است یک سوم افراد علائمی غیر عادی را نشان دهند.
  • عوارض این بیماری شامل سوراخ شدن موضعی، تشکیل آبسه و پریتونیت عمومی می باشد. این بیماری به ندرت با تجمع غیر طبیعی مخاط تحریک می شود و یک موکوسل آپاندیس ایجاد می کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir