چک ولو چه کاربردی دارد

۵۷۲ بازديد
شیر توپی بیشترین استفاده از شیر خاموش  چک ولو سیال در تأسیسات بالادست تولید نفت و گاز ، چه در خشکی و چه در خارج از کشور است. آنها همچنین در کوره های تغذیه سیستم های گازسوز استفاده می شوند. شیرهای پلاگین مزایای زیر را دارند:


مقاومت در برابر فشار زیاد


مونتاژ جمع و جور


باز و بسته شدن سریع


تعمیر و نگهداری آسان


می توان به راحتی فعال کرد (محرک الکتریکی ، پنوماتیک یا هیدرولیکی)


قابل قبول برای عملیات پیگ گیری


افت فشار کم


درجا قابل تعمیر است


سازگار با فازهای مختلف هیدروکربن (مایع ، گاز و مخلوط).

برنامه های معمولی شیر توپی شامل موارد زیر است:


شیر خوک: خراش های کوچک را راه اندازی کرده و دریافت کنید


ساقه در حال افزایش: مایعات با درجه حرارت بالا و فرسایشی


Q-ball: کنترل جریان و کم صدا بودن


جمع و جور DBB: اطمینان از فشار بالا و / یا خاموش کردن طولانی مدت. توجه: DBB یک آرایش دریچه است که جداسازی مثبت را ایجاد می کند. دو (2) سوپاپ بلوک به صورت سری بسته شده و قطعه لوله بین آنها از طریق دریچه تخلیه فشار می یابد.

4.2.8.3.2 پورت کاهش یافته
اکثر شیرهای توپی دارای یک درگاه کاهش قیمت چک ولو یافته با یک جریان جریان ونتوری شکل است که به طور کلی یک اندازه لوله کوچکتر از اندازه نامی شیر است. افت فشار از طریق یک دریچه پورت کاهش یافته به طور کلی به اندازه کافی کم است که هزینه اضافی یک شیر پورت کامل قابل توجیه نیست.

4.2.8.3.3 پورت کامل
شیرهای توپی توپی کامل در کاربردهایی مانند عملیات ضربه زدن گرم یا خطی که تحت پیگ گیری قرار دارد ، مورد نیاز است.

4.2.8.3.4 ملاحظات عملیاتی
از آنجا که دریچه های توپی به سرعت باز و بسته می شوند ، ممکن است شیرهای توپی فشارهای چکش آب یا فشار را ایجاد کنند. توپ توخالی ممکن است مایع را در حالت بسته به دام بیندازد و در صورت تخلیه نکردن بدنه شیر ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. مواد جامد ساینده معلق در جریان سیال ممکن است به صندلی ها و سطح توپ آسیب برسانند زیرا توپ با حرکت پاک کردن از روی صندلی ها حرکت می کند.

شیرهای توپی که مواد قابل احتراق یا خطرناک را اداره می کنند باید دارای مهر و موم صندلی اضطراری باشند. در صورت سوختن مهر و موم های نرم در آتش (ضد آتش) ، این مهر و موم های صندلی اضطراری به کار می افتند. آنها به طور معمول از یک صندلی فلزی ثانویه و نزدیک به توپ تشکیل شده اند تا پس از خراب شدن صندلی های نرم ، توپ بتواند در برابر صندلی فلزی شناور شود (یا بالعکس). مواد بسته بندی باید از طریق آتش دوام داشته باشند. سوپاپ های توپی به دو نوع توپی شناور و یا نصب شده بر روی سه شاخه طبقه بندی می شوند.

4.2.8.3.5 توپ شناور
در تنظیمات توپ شناور ، توپ در جهت جانبی آزاد است. فشار مایع که روی توپ وارد می شود ، توپ را به سمت صندلی ها سوق می دهد و یک مهر و موم محکم می دهد (شکل 4.57). توپ شناور به دو دلیل در فشار زیاد و اندازه های بزرگ استفاده نمی شود. اول ، نیروی زیاد توپ در برابر صندلی ها می تواند صندلی ها را تغییر شکل دهد و روی خصوصیات آب بندی فشار پایین شیر تأثیر بگذارد. دوم ، همان نیرو عملکرد شیر را دشوار می کند ، بنابراین برای غلبه بر نیروی نشستن در دیفرانسیل های فشار بالا نیاز به یک گشتاور زیاد است.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 4.57. شیر توپی شناور.

4.2.8.3.6 نصب شده در Trunnion
در پیکربندی نصب شده بر روی توپ ، توپ در یک موقعیت ثابت می چرخد ​​(شکل 4.58). توپ نمی تواند در جهت جانبی حرکت کند زیرا توسط شافت در بالا و پایین توپ در جای خود قرار گرفته است. دریچه با فشار مایع و یا فشار دادن حلقه صندلی شناور در برابر توپ یا فشار دادن فشار روی صندلی ها و توپ ، یک آب بندی ایجاد می کند. استرس می تواند در نتیجه تداخل مناسب بین توپ و مهر و موم یا در نتیجه یک مکانیسم نوع فنر ایجاد شود. کار با شیر توپی سه بعدی آسانتر از شیر توپی شناور است و در اندازه های بزرگتر و کلاس های فشار بالاتر موجود است.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 4.58. شیر توپی نصب شده بر روی ترونیون.

4.2.8.3.7 دریچه توپی مدار
دریچه توپی مدار از یک حرکت چرخشی و عملکرد بادامک برای ایجاد یک مهر و موم استفاده می کند (شکل 4.59). عملیات نیاز به چندین چرخش چرخ دستی دارد. با قرارگیری سوپاپ در موقعیت باز ، چرخش چرخدار عقربه های ساعت باعث چرخش توپ در جهت عقربه های ساعت می شود تا جایی که درگاه از طریق توپ عمود بر جریان جریان باشد. توپ توسط ساقه دور از صندلی نگه داشته می شود تا از سایش جلوگیری شود. چند چرخش آخر چرخ دستی باعث می شود که سطح بادامک روی ساقه با یک سطح منطبق در توپ تماس پیدا کند تا توپ را به سمت صندلی برای یک مهر و موم محکم وادار کند. این عمل عملکرد دریچه مدار را نسبت به انواع دیگر شیرهای توپی آسان تر و مناسب برای خدمات سایشی متوسط ​​می کند. دریچه های توپی توپی در اندازه های بزرگتر که به اپراتورهای برق مورد نیاز است ، محبوب هستند که نسبت به یک اپراتور برای یک شیر توپی معمولی یک چهارم چرخش قیمت کمتری دارند.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 4.59. دریچه توپی مدار.

(با مجوز از Orbit، Inc.)
دریچه های کنترل
R. Keith Mobley ، در Fynid Power Dynamics ، 2000

منبع:https://about.me/chekvalve
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir